Bezoek Pap en Mam! (1) - Reisverslag uit Stratford-upon-Avon, Verenigd Koninkrijk van Anmarie Germs - WaarBenJij.nu Bezoek Pap en Mam! (1) - Reisverslag uit Stratford-upon-Avon, Verenigd Koninkrijk van Anmarie Germs - WaarBenJij.nu

Bezoek Pap en Mam! (1)

Door: Anmarie Germs

Blijf op de hoogte en volg Anmarie

06 Mei 2011 | Verenigd Koninkrijk, Stratford-upon-Avon

De twee dagen werken voor sinds het laatste verslag gingen snel voorbij! Voor ik het wist was het woensdag en kon ik Pap en Mam ophalen!

Ik ben woensdag om half 9 met de trein vanuit Stratford upon Avon vertrokken om naar het vliegveld te gaan. Na een overstap in Birmingham wat ik rond kwart over 10 op Birmingham International. Op het aankomst bord stond dat er al een vlucht was aangekomen vanuit Amsterdam, dus ik ben ontzettend snel naar de aankomst plaats gelopen. Ik wou echt niet te laat zijn. Maar toen ik daar uiteindelijk was, en beter op het bord keek was er nog een vlucht vanuit Amsterdam, die nog moest aankomen, deze was van KLM. Dus ik was mooi optijd. Na een poos wachten was het echt fijn om Pap en Mam weer te zien! Als ik gewoon thuis ben, ben ik gedurende de week voornamlijk in Groningen, dus zie ik ze dan ook niet meer dagelijks. Maar hier is het wel anders.

We zijn met zijn drieen met de trein terug naar Stratford gegaan. Toen we aankwamen zijn we eerst naar het hotel gelopen, omdat Pap en Mam met hun bagage zaten. Gelukkig konden ze wel al inchecken ondanks dat het nog maar ongeveer 1 uur was. Na dat we even naar de kamer waren geweest, zijn we het stadje in gegaan. Ik heb Pap en Mam Stratford een beetje laten zien. Na een kleine tour door Stratford te voet zijn we nog langs mijn flat gelopen om te laten zien waar ik woon. Daarna zijn we op het terras van het hotel gaan zitten. Hier hebben we even lekker in de zon gezeten. Tegen een uur of 6 zijn we de stad in gelopen om te gaan eten. We hebben bij een Italiaan lekker gegeten. Uiteindelijk terug op de kamer waren Pap en Mam ook wel vermoeid, en ben ik om 9 uur naar huis gegaan. Hier heb ik nog even met Chris een film gekeken.

Vandaag (5-5-2011) had ik om 9 uur bij het hotel afgesproken met Pap en Mam om ergens heen te gaan om te ontbijten. We zijn uiteindelijk bij dezelfde Italiaan terecht gekomen om te ontbijten, omdat er bepaalde plaatsen nog dicht waren. Het was een lekker ontbijtje. Na het ontbijt wouden we met een tour bus wat van de omgeving bekijken. De bus die we wouden nemen, rijd alleen in het weekend en de vakanties. Maar de vrouw van de tour bussen gaf ons het advies om met de gewone bus naar Warwick te gaan. Dit hebben we ook gedaan. Het leuke is dat ze hier een aantal dubbeldekkers hebben rijden, en dat zorgt voor een mooi uitzicht vanuit de bus. Wij zijn in Warwick uitgestapt.

Warwick Castle is best bekend hier in de omgeving, en wij hadden in de planning om dit te gaan bezoeken. Ten eerste was het lastig te vinden, omdat de borden langs de weg je heen en weer stuurde. Ten tweede was de entree voor het kasteel aan de hoge kant. Toen hebben we besloten om verder te gaan. We zijn uiteindelijk weer in een bus gestapt richting Kenilworth. Deze bus was alleen geen aanrader. Hij begon vanaf Warwick centrum met een hele slinger route door Warwick heen. Toen uiteindelijk ook nog een slinger route door Leamington Spa heen. En na een rit van bijna 45 min. waren we in Kenilworth. Het was een kleine wandeling, maar toen zijn we uitgekomen bij een bekende ruïne. Hier hebben we rondgelopen, en dingen bekeken. Rond kwart voor twee hadden we daar ook wel genoeg van en zijn we terug naar de bus gelopen. Dit keer hadden we een snellere dienst terug naar Stratford. Eenmaal aangekomen hebben we even een broodje in het park gegeten, en zijn we naar hun hotel kamer gegaan. Daar hebben we even uitgerust, metname Papa en ik. Om 5 uur hadden we met Marije afgesproken en hebben we met zijn vieren gegeten. We moesten optijd eten want vanavond zijn we naar het theater geweest.

Om kwart over 7 zou de voorstelling van Macbeth beginnen. We waren mooi optijd in het Theater. We hadden plaatsen helemaal bovenin, aan de zijkant. Maar opzich was het zicht wel goed. Het was een mooie voorstelling. Er is iets speciaals aan de voorstellingen van Shakespeare. Dat had Romeo and Juliet, en Macbeth nu ook. Het was wel goed dat ik van te voren het boek had gelezen. Anders had ik niet helemaal geweten waar het om ging. Ik wist waar het verhaal over ging, en ik wist wat er gezegd werd. Nou is het alleen wel jammer dat de stoelen niet gemaakt zijn op een zit van 2,5 uur. Na de voorstelling zijn Pap en Mam naar hun hotel kamer gegaan, en ik naar huis. Nu ben ik jullie op de hoogte aan het stellen! Morgen heb ik weer om 9 uur bij Pap en Mam afgesproken, en dan gaat Marije ook mee. We gaan eerst ontbijten, en dan gaan we Hall's Croft (één van de vijf Shakespeare huizen) bezoeken. Dat is het huis van een dochter van Shakespeare en haar man.

Ik zal zondag avond weer een update geven. Dan zijn Pap en Mam al weer weg.. Ik ga er nu nog van genieten nu ze er nog zijn!

Liefs! x

  • 06 Mei 2011 - 12:43

    Ies:

    Geniet ervan! Dikke kus

  • 09 Mei 2011 - 09:05

    Pap:

    Het was inderdaod geweldig um in Stratford-upon-Avon (lees: bij AnMarie) te weden. Prachtige dagen. Te kört. Hartstikke bedankt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Stratford-upon-Avon

Anmarie

Actief sinds 22 Maart 2011
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 18102

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 14 April 2013

Minor in Zuid-Afrika

20 Maart 2011 - 13 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: