Oxford! - Reisverslag uit Stratford-upon-Avon, Verenigd Koninkrijk van Anmarie Germs - WaarBenJij.nu Oxford! - Reisverslag uit Stratford-upon-Avon, Verenigd Koninkrijk van Anmarie Germs - WaarBenJij.nu

Oxford!

Door: Anmarie Germs

Blijf op de hoogte en volg Anmarie

26 Mei 2011 | Verenigd Koninkrijk, Stratford-upon-Avon

Maandag zijn Marije en ik samen naar Oxford geweest. We gingen rond 9 uur bij huis richting de trein en we waren rond half 12 in Oxford. We wouden daar een Sightseeing bus tour doen. Toen we het station uit liepen kwam de bus ook al aanrijden. Dus toen zijn Marije en ik gelijk ingestapt. We zijn bovenin gaan zitten om mooi uitzicht te hebben. We zijn begonnen met een rondje door de hele stad. Eerst gewoon gekeken waar het leuk was om uit te stappen, en gewoon alles eerst te zien.

Wat een mooie stad. Alle universiteiten hebben een oude uitstraling, echt prachtig, veel mooier dan die moderne ziekenhuis scholen. Toen ik daar was had ik wel erg veel zin om daar ook wel te studeren. Na een heel rondje van de bus tour zijn we bij een halte uitgestapt. Bij deze halte had je de Alice shop van de film Alice in Wonderland. Daar had je allerlei souvenirtjes van het boek. Tegenover de shop had je een universiteit. Dat was Christ Church College. Deze universiteit is erg bekend omdat in de eetzaal bepaalde opnames zijn gemaakt van Harry Potter. Toen we bij de ingang kwamen vertelde ze dat de leerlingen momenteel aan het lunchen waren, dus konden we niet in de beroemde zaal. Dus toen zijn Marije en ik zelf ook eerst gaan lunchen. Na de lunch hebben we nog even bij wat winkels gekeken. En natuurlijk ook de winkels van Oxford University. Ik heb ook een lekkere trui van Oxford University gekocht en Marije een T-shirt.

Na de winkeltjes zijn we weer terug naar Christ Church College gegaan. Echt groots zo'n universiteit. Alle leerlingen slapen natuurlijk ook op de universiteit. Bij deze universiteit zat ook een kathedraal. Het is wel erg mooi om te zien. En natuurlijk de beroemde zaal. Je kan wel zien dat het de zaal is die ze voor Harry Potter hebben gebruikt, maar voor de film is er natuurlijk veel aangepast. Na de eetzaal en de kathedraal zijn Marije en ik nog even over het terrein gelopen en toen ook weer van de universiteit af.

Vanaf daar zijn we naar 'de' boekwinkel van Oxford geweest, Blackwell's Bookshop. Ik snap ook wel waarom het 'de' boekwinkel is, want het is ontzettend groot. Een boekenwinkel van 5 etages. Ze hebben er van alles. Van schoolboeken tot lees boeken. En een groot assortiment. Na een bezoekje aan de boekwinkel hebben Marije en ik nog even in stad rondgelopen en even iets gedroken.

Toen we rond 6 uur in de trein stapte zaten Laura en Melissa ook in de trein! Zij kwamen bij ons op bezoek en hebben een nachtje in het hotel kunnen slapen. Het was weer super om hun weer te zien! Erg gezellig. We waren rond half 8 in Stratford en zijn toen naar Café Rouge geweest om te eten. We hebben daar lekker gegeten en gekletst! Na het eten zijn we naar het hotel geweest zodat de meiden konden inchecken en hebben we een rondleiding gegeven. Onze manager was er, en schijnbaar in een goede bui, want we mochten ook het personeels gedeelte laten zien, en we mochten ook met de meiden ontbijten in het restaurant! Na dat we ons huis ook hebben laten zien zijn we nog even de stad in geweest voor een drankje. Daarna ook lekker naar bed na een lange dag.

Dinsdag hebben we lekker in het hotel ontbeten. Na het ontbijt zijn we naar de Butterfly farm geweest. Gelukkig hadden ze een bepaalde kamer waar je jassen kon ophangen, want warm was het zeker weten wel! Ze hadden veel mooie vlinders, in veel mooie kleuren. Ze hadden ook aparte gedeeltes voor de rupsen, insecten en een gedeelte met vogelspinnen en schorpioenen. Ik ben niet echt een groot fan van dat soort beesten. Ik krijg er altijd kriebels van over mijn hele lichaam. En al helemaal in het insecten gedeelte. Ze hadden een aantal er fascinerende dieren. Ook hadden ze voor de mieren een mooi verblijf, en ze konden vanuit het verblijf over trouwen door de hele kamer. Het zag er erg mooi uit, om zo'n kleine mier over het draad heen te zien lopen met een blaadje of iets dergelijks. Maar het idee dat ik er een poos niets wetend onder had gestaan gaf me nog meer de kriebels.

Na de Butterfly farm zijn we nog even de stad in geweest en uiteindelijk bij de Dirty Duck op het terras gaan zitten. Het blijf een leuke pub, en het heeft ook wel erg leuk bar personeel! Haha :). Tegen kwart voor 3 moesten we daar ook wel echt weg, want de meiden moesten weer om half 4 met de trein terug. En we moesten nog hun bagage van het hotel halen, en natuurlijk bij Moo Moo's een milkshake halen. Dat is iets wat je toch eigenlijk niet mag missen. We waren nog optijd voor de trein. Het is wel jammer dat ze weer zo vroeg weg moesten. Maar echt super leuk dat ze waren geweest. Het was erg gezellig! :)

Na dat we de meiden op de trein hadden gezet zijn Marije en ik in het park gaan liggen. We wouden wel leuk langs het water liggen. Maar de ganzen hier zijn nog al verwent, dus toen we daar gingen zitten, dachten hun, ETEN! Niet dus. Maar ze gingen ook niet weg. Marije werd toch wel zenuwachtig van de ganzen. Ik dacht zolang ze in het water zitten is er niets aan de hand! Op een gegeven moment kwamen ze toch uit het water bij ons. En één op een afstandje is niet erg. Maar toen er een voor mijn voeten uit het water kwam, wou ik toch ook wel weg. Uiteindelijk zijn we een eind verderop gaan zitten, en hebben daar toch nog lekker van de zon kunnen genieten. Toen we weer thuis waren hebben we lekker pizza besteld.

Gister zou Marije voor het eerst in de bar staan. Maar toen we kwamen moest Marije weer helpen in het restaurant. Dat was wel jammer. Ik wou dus ook vragen of Marije vandaag dan weer met mij mocht beginnen, zodat ze alles kon zien. Maar dat mocht niet, alleen als ze het zelf wou in haar vrije tijd. Maar dat heeft Marije niet gedaan, en dat zou ik ook niet doen. Ze heeft lekker uitgeslapen. Verder hebben we lekker rustig aan gedaan buiten het werk om. Gewoon lekker thuis zitten.

Morgen heb ik maar een kort dagje. En morgen zijn er paarden races hier in Stratford. Daar wil ik eigenlijk wel graag heen, maar Marije moet helaas werken. Ze gaat nog vragen of ze misschien vrij mag, en ik hoop het echt heel erg. Maar anders ga ik alleen, als het weer een beetje goed is. Want vandaag was het echt rot weer. Het heeft echt heel hard en veel geregend. Maar dat is nog even wachten. Maar het lijk me wel erg leuk om het mee te maken, want paarden races zijn wel heel populair hier in Engeland.

Tot het volgende bericht! :)

Liefs! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Stratford-upon-Avon

Anmarie

Actief sinds 22 Maart 2011
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 18094

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 14 April 2013

Minor in Zuid-Afrika

20 Maart 2011 - 13 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: