Druk weekend - Reisverslag uit Stratford-upon-Avon, Verenigd Koninkrijk van Anmarie Germs - WaarBenJij.nu Druk weekend - Reisverslag uit Stratford-upon-Avon, Verenigd Koninkrijk van Anmarie Germs - WaarBenJij.nu

Druk weekend

Door: Anmarie Germs

Blijf op de hoogte en volg Anmarie

19 April 2011 | Verenigd Koninkrijk, Stratford-upon-Avon

Het was een erg druk weekend in het hotel. Hier in Engeland hebben de kinderen vakantie, pasen komt eraan, de Royal Wedding. De verwachtingen zijn drukke weken.

Laat ik eerst verder gaan bij vrijdag. Dat was mijn tweede vrije dag. Ik ben in de ochtend / begin van de middag naar het hotel geweest om te sporten. Rond 3 uur, half 4 kwamen Marije en haar ouders het appartement bekijken. Ik heb mijn Ipod en twee boeken gekregen. Na een korte rondleiding en de kleren voor de bruiloft laten zien zijn zij weer de stad in gegaan. Ze hebben mij uitgenodigd om mee te gaan eten. Dus ik ga rond 6 uur ook de stad in. Voor dat ik weg ging is Chris nog even langs geweest een kop thee drinken. Ik heb soms nog best moeite om hem te verstaan.

We hebben bij Bella Italia gegeten. Het was erg gezellig, en je kon zien dat Marije haar ouders het erg leuk vonden om hier te zijn. Na het eten gingen we nog even ergens koffie drinken. Dit wouden we in het stadje doen, maar uiteindelijk zijn we op de nieuwe lounge banken op het terras van het hotel terecht gekomen. Ik zou wel naar binnen gaan om te bestellen. Als personeel krijg je 50 procent korting, en dat wist ik sinds ik in de bar werk. Maar toen ik wou bestellen werd me gevraagd of ik toestemming had. Ik dacht echt waarom heb ik dat nodig. Dus ik maar naar mijn manager gelopen, om hem toestemming te vragen. Het mocht wel, maar de regel is om te verkomen dat het personeel in de bar gaat drinken vanwege de korting, ne daar dronken worden. Na het kopje koffie ook maar naar huis, want zaterdag zou weer een vroege dag worden.

Zaterdag was een mooie zonnige dag. Ik werkte samen met Yuan Li. Het was echt leuk met haar! Ze heeft me nog meer uitgelegd. Vanwege het mooie weer en het drukke weekend was het dus ook druk bij de bar. Ik heb bijna de hele dag buiten staan bedienen terwijl Yuan de drankjes klaar maakte. Het ging goed. Het was alleen niet zo slim van mij om te vergeten te drinken. Want na een dag werken in de zon had ik wel erg veel hoofdpijn. Dus voor mij was de zaterdag avond in bed hangen. Ik kreeg rond 9 uur nog een hele enthousiaste Marije aan de telefoon, want ze mocht eerder weg. Die ging nog wat drinken in de stad met haar ouders en of ik mee ging. Maar dat heb ik niet gedaan. Ik ben gaan slapen.

Zondag was weer een drukke dag, maar ditmaal heb ik eraan gedacht om wat te drinken tussendoor. Ik moest vandaag ook voor het eerst alleen de bar openen. Voor mijn gevoel had ik het best goed gedaan, maar de manager had alleen maar dingen die ik nog moest doen. Ik vond ook best dat hij wel even mocht zeggen dat het goed was voor de eerste keer. Maar Yuan zei dat ik het goed had gedaan! Er was even een heel druk moment, maar over het algemeen ging de dag goed! Marije heeft haar ouders weer naar het vliegveld gebracht, en was al thuis toen ik thuis kwam. We hebben samen een soepje gegeten. En zijn weer niet laat op bed gegaan, want vandaag was weer een dag vroeg op.

Vandaag moest ik weer de bar alleen openen. Vandaag ging het goed. Ik was optijd klaar, en had alles gedaan! Tot 11 uur was ik alleen en daarna kwam Peter erbij. Samen hebben we de rest van de dag gedaan. Het was niet echt druk vandaag. Veel gasten gingen na het weekend weer weg. Zo ook een stel dat sinds zaterdag in het hotel was. Beide dagen hadden ze op het terras gezeten, en had ik ze bediend, en even een praatje mee gemaakt. Dit vind ik leuk om met gasten te doen, maar het ligt er wel aan hoe de gasten er zelf op reageren. Toen ze vannochtend langs kwamen vanaf het zwembad had ik gevraagd of ze lekker hadden gezwommen, toen zeiden ze dat ze weg gingen vandaag dus nog even van alles profiteren. En dat ik hun nog wel zou zien voor ze weg zouden gaan.

Uiteindelijk toen ik terug kwam van mijn pauze waren ze nog een kop thee aan het drinken in de bar. Toen ze weg gingen gaf de vrouw een briefje aan mij. Ik had het idee dat ik het moest weggooien. Maar toen ze weg waren en ik het open vouwde stonden hun namen erop met een telefoon nummer. Ik was totaal verrasd. Ik wist echt niet wat ik er mee moest en van moest denken. Marije was in het restaurant, dus ik daar snel heen om het te laten zien. Daarna weer gewoon verder met werk, wat ik zou doen kwam later wel. Ik ben na het werk nog even langs de sportschool van het hotel geweest en nog even gesport. En uiteindelijk thuis heb ik terug gesmst naar het nummer. Ik heb gevraagd wat de bedoeling was omdat ze me het nummer hadden gegeven. In hun reactie stond dat ze me aadig vonden en dat ze niet zeker wisten of ik vriendelijk was, of dat ik hun echt mocht. Ze hoopten dat ik het niet beledigend vond, als ik dat was sorry en dat ik niet hoefde te reageren. Het is echt zo raar, dit gebeurd me niet dagelijks. En ook nog omdat het een stel was van in de 30 denk ik. Echt appart. Ik heb nog wel weer gereageerd. Maar het is wel echt appart.

Haha, moest het even vertellen. Ik ga zo ook maar slapen. Marije ligt als het goed is al te slapen. Zij hoeft morgen pas om 3 uur te beginnen, en ik moet van 11 tot half 10 werken. Wel een lange dag, maar kan wel een beetje uitslapen. Daarna woensdag en donderdag lekker vrij! :) Woensdag is papa ook jarig! En woensdag ga ik met Chris uiteten. Verder geen bijzondere plannen voor de rest van het weekend. Zaterdag avond misschien skypen met huize Germs in Gasselte, want dan viert papa zijn verjaardag en kan ik er ook een beetje bij zijn. En Zaterdag is ook een bijzondere dag voor Marije want dan komt haar vriendje, met haar broers.

Liefs! xx

  • 21 April 2011 - 18:58

    Marion:

    hoi anmarie

    nog even en dan komen jou ouders ook al naar engeland
    ik hoop dat t dan ook nog zulk mooi weer is en dat t vliegen voor hun ook erg meevalt (wij vonden t geweldig!)

    groetjes de mama van marije

  • 29 April 2011 - 15:09

    Mama:

    Hoi An, heb nou vekansie. Het begunt steeds spannender te worden. Ik denk dat ik vanaovend mor es gao inschecken. Kieken wat veur plekken der nog overbunt in het vliegtuug. De weersverwachting veur kommende week is wat minder, mor zo as het nou is, das ok wal extra warm. Ik bel van te veuren wal even wat of veur weer der veurspeld wordt in Engeland.
    smok mama

  • 29 April 2011 - 15:11

    Mama:

    Hej't trouwens zo drok daj gien tied meer hebt um verhaolties te schrieven? Vertel mor es even of je ok nog wat metkregen hebt van de great wedding.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Stratford-upon-Avon

Anmarie

Actief sinds 22 Maart 2011
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 18096

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 14 April 2013

Minor in Zuid-Afrika

20 Maart 2011 - 13 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: