Loving the sun! - Reisverslag uit Stratford-upon-Avon, Verenigd Koninkrijk van Anmarie Germs - WaarBenJij.nu Loving the sun! - Reisverslag uit Stratford-upon-Avon, Verenigd Koninkrijk van Anmarie Germs - WaarBenJij.nu

Loving the sun!

Door: Anmarie Germs

Blijf op de hoogte en volg Anmarie

10 April 2011 | Verenigd Koninkrijk, Stratford-upon-Avon

De derde week is al weer voorbij. De weken gaan snel voorbij. Dat komt omdat je bezig bent met het werk, en op je vrije dagen genoeg leuke dingen doet.

Donderdag had ik een kort dagje op het werk, ik hoefde pas om 8 uur te beginnen tot 12 uur. Daarna heb ik nog even met mijn collega's gelunchd en toen ben ik naar de sport ruimte van het hotel gegaan. Daar mogen wij gebruik van maken als het niet druk is. Hier heb ik even lekker gesport. Ik wou na het sporten in het park gaan zitten om van de zon te kunnen genieten, maar helaas had de zon mij tijdens het sporten in de steek gelaten, dus ben ik maar naar huis gegaan. Hier heb ik op tv naar de Grand National gekeken. Paardenraces zijn hier erg populair, en dit is een drie dagen festival. Er is hier in Stratford ook een racebaan, als ik op een dag van een race vrij ben wil ik er heen om te kijken.

Donderdag avond zijn we met een groep collega's naar een pub geweest. Dit was het afscheidsfeest van Marly en Wendy, de twee Nederlandse meisjes die nu weg zijn. Het was erg gezellig om de collega's buiten het werk te leren kennen.

Vrijdag zijn Marije en ik naar Birmingham geweest. Ons was verteld dat je daar heel leuk kon winkelen. Nou daar zijn Marije en ik achter gekomen. We liepen het station uit, en een super groot winkelcentrum, gedeeltelijk overdekt in. Hier hebben Marije en ik de dag doorgebracht. Ook zijn we naar de beroemde Primarkt geweest, ik hoef er niet perse nog een keer heen. Het is een uitvergrote H&M en dan ontzettend druk en chaotisch. Na het winkelen zijn Marije en ik bij de Pizza Express gaan zitten om te dineren. We hebben hier lekker buiten gegeten! Na het eten ook weer naar huis.

Zaterdag zou ik eerst alleen van 7 tot 12 moeten werken, maar het rooster was geweizigd en nu moest ik ook 's avonds van 6 tot half 12 werken. De ochtend ging vrij snel voorbij. Ik heb de hele ochtend in de ''Polishing room'' door gebracht. Hier heb ik bestek, wijnglazen, sapglazen en koppen gepoetst.. Ik was iets eerder vrij dan Marije, en ben naar huis gegaan. Het was zaterdag weer lekker weer. We zijn toen Marije thuis was weer snel richting het hotel gegaan. Bij het hotel is ook een rivier cruise. Hier konden we gratis gebruik van maken via het hotel. Zo hebben Marije en ik wat meer van het gebied rondom de rivier kunnen zien. Het was alleen jammer dat de boot overdekt was, dus heb ik aan een man gevraagt of we ook buiten konden kijken. Hij zei dat het officieel niet mag, maar we mochten wel even heen. Dan moesten we maar even zeggen dat we een paar foto's wouden maken, en de kapitein een kus geven. Marije en ik hebben wel 20 min buiten gestaan en met de kapitein gepraat. Het was erg gezellig! Er staan veel mooie en dure huizen langs de rivier.

Na de cruise zijn Marije en ik nog even langs een paar winkels geweest, en daarna in het park gaan liggen. Nog even van de zon genieten voor ik weer aan het werk moest. Om 6 uur stond ik weer in het restaurant. Ik heb een leuke avond gehad. Het werk ging goed, en heb contact gehad met gasten en wat met de gasten kunnen praten. Ook was het gezellig met Rich en Chris, twee engelse collega's. Na het werk heb ik nog even samen met Rich bij Chris wat gedronken. Het was erg gezellig. Rich was iets eerder weg gegaan omdat die vandaag weer moest werken. Ik heb daarna nog even gezellig met Chris gepraat en ben toen ook naar boven gegaan.

Vandaag hebben Marije en ik ons leven op het spel gezet. We hebben fietsen gehuurd. Het fietsen is geen probleem, maar links rijden maakt het toch wel een beetje pittiger. We hebben in Stratford rond gefietst. We hebben veel van de wijkjes gezien waar je anders nooit zou komen. Ook zijn we naar Anna Hathaway's Cottage gefietst. Dat is een van de Shakespeare Birth Trust huizen die buiten de stad ligt. Het was een lief klein huisje met een mooie grote tuin erbij. Vanaf hier zijn we naar de Supermarkt gefiets. Deze supermarkt is iets groter dan de supermarkt waar we normaal heen gaan, dus ook meer producten. We hebben daarna de boodschappen naar huis gebracht en moesten toen de fietsen weer inleveren. Het was erg leuk om meer van Stratford te zien, en we hebben het fietsen overleefd!

Nadat we die fietsen hebbeb ingeleverd zijn we naar het park gegaan met een rosétje. Hier hebben we de rest van de middag doorgebracht. Heerlijk in de zon gezeten, het was onzettend druk, want we waren niet de enige met dit idee. Nu zijn we weer lekker thuis, en morgen weer werken.

Ik sta volgende week in de bar/lounge van het hotel. Hierdoor heb ik wel een fijn rooster. Ik heb geen avond dienst deze week, en ik hoef aan het begin van de week pas om 8 uur te beginnen (en dat is voor mij pas) en zaterdag om 9 uur en zondag pas om 11 uur! Ik ben donderdag en vrijdag vrij. We hebben nog geen speciale plannen voor aankomende week. Maar het is voor Marije wel een leuke week want vrijdag komen haar ouders!

Er staan weer nieuwe foto's op Facebook. Binnenkort weer een nieuwe update!

Lots of love! xx

  • 11 April 2011 - 11:33

    Jan Sr.:

    Hé schattie,

    Nuver um even weer te lezen. Mooi daj 't naor de zin hebt. Hier ok alles kits. Ik heur daj vanaovend weer skypen gaot; zoas gebroekelijk bin ik dan... argens veur 't wark op stap.
    Dikke smok!

  • 14 April 2011 - 19:06

    Margareth Sr:

    Hoi An,

    Bun vanmiddag nog gauw even naor de olders van Marije reden um het boekie te brengen. Was wal al wat aan de late kant. Mor nou kanst die goed veurbereiden op macbeth. Bun beneid hoe het wordt. Heb in ieder geval zein hoe het theater der van binnen uutzug. Teminnen as het de foto's waren die jij maakt hebt. Wal grappig. Kommen win nou argens daor bovenin te zitten?

    Töt het volgende bericht.
    Smok

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Stratford-upon-Avon

Anmarie

Actief sinds 22 Maart 2011
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 18097

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 14 April 2013

Minor in Zuid-Afrika

20 Maart 2011 - 13 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: