Nog 72 dagen - Reisverslag uit Stratford-upon-Avon, Verenigd Koninkrijk van Anmarie Germs - WaarBenJij.nu Nog 72 dagen - Reisverslag uit Stratford-upon-Avon, Verenigd Koninkrijk van Anmarie Germs - WaarBenJij.nu

Nog 72 dagen

Door: Anmarie Germs

Blijf op de hoogte en volg Anmarie

02 April 2011 | Verenigd Koninkrijk, Stratford-upon-Avon

Gister zijn Marije en ik naar Londen geweest! We hadden daar met vriendinnen afgesproken. Marije en ik zijn om 8.02 met de trein richting Londen vertrokken. Na een keer overstappen waren Marije en ik tegen half 11 op Londen Marylebone. Melissa, Laura en Manon moesten eerst nog in een ander stadje zijn voor een afspraak voor een verzekering. Dus toen Marije en ik aankwamen hadden we nog even tijd voor ons zelf. Ik heb Marije een snel tour Londen gegeven. Ik ben in 5 havo al een keer in Londen geweest en heb toen veel kunnen zien.

Wij zijn begonnen bij de Big Ben, vanaf daar hebben we ook het Londen Eye kunnen zien. Toen zijn we naar het begin van St. James Park gelopen. Toen we daar aankwamen, waren we ook nog net op tijd om de wisseling van de wacht te zien. Toen ik met school naar Londen was was er uitgezocht hoe laat het was en moesten we er toen zijn. Maar dit was pure toeval. Toen zijn we door het park gelopen naar Buckingham Palace. Ik vind St. James Park een ontzettend mooi park. Met allerlei vogels en de eekhoorns. Het is gewoon een leuk stukje natuur toch midden in de stad. Vanaf Buckinham Palace zijn Marije en ik door Green Park heen gelopen richting Piccadilly Circus. Green Park is voor een gedeelte al afgesloten voor de Royal Wedding van 29 april.

Op Piccadilly Circus hebben Marije en ik de metro gepakt naar Covert Garden. Hier hebben Marije en ik even rondgelopen toen Melissa belde. Zij waren op Marble Arch. Wij zijn daar naartoe gegaan. Het was echt heel fijn om Melissa en Laura weer te zien. We hebben daar op de hoek van Hyde Park gezeten. Daar hebben we gewacht op Nicky en Ineke. Toen die er waren hoefde we alleen nog op Maaike te wachten. Het is zo leuk dat je in Engeland bent en dan toch nog met zo veel klasgenoten kan afspreken. Alleen Anne kon niet komen omdat die moest werken, maar verder was iedereen die stage loopt in Engeland op dat moment in Londen.

Toen we compleet waren zijn we naar de St. Paul's Cathedral gegaan. Daar hebben we even rond gelopen en vanaf daar zijn we over de Millennium Bridge gelopen, en uiteindelijk weer over de Tower Bridge terug. We hebben daar nog even bij de Starbucks gezeten, en vanaf dat moment zijn we apart gegaan. Nicky en Ineke gingen toen weer naar huis. Maaike ging naar haar zusje die ook stage loopt in Londen. En wij zijn met zijn vijven nog verder gegaan opzoek naar een plek om te eten. We zijn met de overvolle spits metro naar Covert Garden gegaan en hebben daar op het terras van een lekkere pizzeria gaan zitten.

Om 19.33 moesten Marije en ik ook weer met de trein terug naar Stratford. Als we een trein later zouden gaan zou het wel heel laat worden voordat we weer thuis waren. Uiteindelijk waren we om tien uur thuis. Ik ben toen richting bed gegaan, en heb toen nog met Marten gebeld via Skype. Marije is nog even met een paar andere meiden uit de staff flat wat gaan drinken. Ik ben niet mee gegaan omdat ik een beetje last van mijn keel heb, en ik niet ziek wil worden. Ook gezien het rooster wat ik heb, kan ik mijn rust goed gebruiken.

Vandaag moest ik van 7 tot half 4 werken. Het was opzich wel lekker werken. Na de pauze moest ik samen met Marly dingen klaar maken voor het dinner, en schoonmaken. Onze supervisor had alleen een ontzettend leuk klusje voor ons bedacht. Marly en ik mochten de peper en zout stelletjes vullen. Marly was zo slim om te zeggen dat zij het zout wel zou doen. Ik vond het prima. Maar het zijn geen stelletjes met korrels, maar gewoon poeder. Het waren helaas geen handige stelletjes om te vullen, en ik heb daar zitten snotteren van de peper. Ik vul toch liever de peper en zout bij Le Boumerang, dat zijn tenminste korrels.

Om half 4 waren Marly en ik vrij en zijn we naar huis gelopen. Tegen 5 uur zijn we weer richting de stad gelopen, want Marije, Marly en ik zijn uiteten geweest. We hebben bij een leuk buffet restaurant gegeten. Als je daar om 7 uur weer weg bent heb je korting. Dus om 7 uur zijn we weer weg gegaan en zijn we ergens anders op het terras gaan zitten om een wijntje te drinken. Het was een leuke avond en ik vind het heel jammer dat Marly zaterdag ochtend weer naar Nederland vertrekt.

Nu zit ik thuis op de bank en ga zo ook in bed, want slaap kan ik hier wel goed gebruiken. Ik zou morgen eigenlijk om 12 uur moeten beginnen tot half 12, maar Lu belde net naar Marije en ik hoef morgen waarschijnlijk pas om 3 uur te beginnen. Dat zou echt zo fijn zijn! Dan kan ik nog een beetje uitrusten, want maandag staat er al weer een split shift op me te wachten en dinsdag moet ik om 6 uur beginnen. Maar Marije en ik zijn volgend weekend wel samen op vrijdag en zondag vrij! De planning voor vrijdag is een dagje Birmingham.

Hier is het morgen al Mother's Day, en jullie moeten nog tot 8 mei wachten.

Liefs An!

  • 03 April 2011 - 16:24

    Senior:

    Mopi AnMarie,

    Mooi um weer te lezen. Mooi um weer bij te weden. Lek mij nog niet zo'n beroerd leven daor in Engeland. Slaop maor lekker oet mörgen.

  • 03 April 2011 - 18:00

    Rita Wijdenes:

    Hey, wat een leuk verslag om te lezen. Het is bijna fotografisch. Veel succes verder

  • 03 April 2011 - 21:05

    Gideon:

    Leuk AnMarie!
    Gaaf om zo in het buitenland te wonen lijkt me :)
    Heel veel plezier! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Stratford-upon-Avon

Anmarie

Actief sinds 22 Maart 2011
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 18103

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 14 April 2013

Minor in Zuid-Afrika

20 Maart 2011 - 13 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: