Tijd vliegt - Reisverslag uit Stratford-upon-Avon, Verenigd Koninkrijk van Anmarie Germs - WaarBenJij.nu Tijd vliegt - Reisverslag uit Stratford-upon-Avon, Verenigd Koninkrijk van Anmarie Germs - WaarBenJij.nu

Tijd vliegt

Door: Anmarie Germs

Blijf op de hoogte en volg Anmarie

31 Maart 2011 | Verenigd Koninkrijk, Stratford-upon-Avon

Voor je het weet is het al weer donderdag. Morgen gaan Marije en ik naar Londen en dan nog twee dagen werken, en voor je het weet zijn er al weer twee weken voorbij.

Woensdag had ik een split shift, dus ik moest in de ochtend werken, toen ik om 12 uur vrij was heb ik nog even in de staff lounge gegeten en ben toen naar huis gegaan. Heel even thuis gezeten en daarna zijn Marije en ik naar het geboortehuis van Shakespeare geweest. We hebben een pas gekocht waarmee we naar de 5 huizen van de Shakespeare's trust kunnen. Twee huizen zijn nog in Stratford en voor de andere twee moeten we iets buiten Stratford zijn. Heel veel huizen hier in Stratford zijn mooi met witte muren, met balken. Het geboorte huis van Shakespeare is ook zo. Het is leuk om de huisjes te zien.

We begonnen met een kleine inleiding over Shakespeare. Daarna ga je via de tuin van het huis naar het huisje toe. Er waren in het huisje veel gidsen die je uitleg gaven, dat was wel heel leuk. Het huisje is van de binnenkant leuk om te zien. Helaas mag je geen foto's maken, maar we hebben een kleine tour guide gekocht, en daarin kan ik iedereen thuis ook een kleine impressie geven als ik terug ben. Toen we uiteindelijk weer in de tuin kwamen van het huis waren daar twee werknemers van het Shakespeare huis, in speciale klederdracht, die kleine stukken van Shakespeare vertelde. Ik vind het ontzetten mooi om te horen. Maar het blijft wel lastig om te volgen. Bepaalde dingen versta en begrijp je wel. Maar het is lastig om alles te volgen.

Vanaf het Shakespeare huis zijn Marije en ik nog even naar het station gelopen om te vragen hoe duur een treinkaartje was naar Londen. Marije en ik gaan morgen naar Londen. Daar komen Laura, Melissa en Manon ook naar toe. Het is leuk om hun te kunnen zien ondanks dat je in het buitenland zit.

Ik moest woensdag avond weer werken. Het was erg rustig en ik heb uitleg gekregen over roomservice, als je het eenmaal weet is het makkelijk. En verder bijna de hele avond roomservice gedaan, en dingen voor het ontbijt voorbereid. Ik heb die avond Marly ontmoet. Een van de twee andere Nederlandse meisjes die daar werkt. Het is alleen jammer dat Marly en Wendy volgende week zaterdag weer naar huis gaan. Dus maar een weekje om iets met hun te kunnen doen. Marly heeft me veel uitgelegd op deze avond. En we hebben ook afgesproken om zaterdag te gaan eten. Ook heeft ze wat tips gegeven, dus dat is ook wel fijn. Toen ik gister avond thuis was was ik er ook wel aan toe om naar bed te gaan, want het is nog wel wennen om zo lang te moeten staan. Andere hebben verteld dat het ongeveer een maand duurt voordat je voeten er aan gewend zijn. Dus we hebben nog wel even te gaan..

Vanochtend hadden we een ochtend dienst. Soms kan ik mijn weg nog niet helemaal vinden in het werk. Het kan soms zo chaotisch zijn tijdens het ontbijt. Maar ik denk dat ik daar wel een manier in kan vinden om het goed te laten lopen. Aan het einde van de shift vroeg Emma (een van de drie supervisors) of wij ook bij de lunch zouden zijn. Marije en ik wisten nergens van. Maar er was dus een lunch voor de mensen die in maart jarig waren en de nieuwe werknemers. Dit was eigenlijk wel een aangename verrassing, want het was een lekkere lunch. In ieder geval een keer iets anders dan in de staff lounge. Het voelt alleen wel stom als je aan een verjaardags en nieuwelingen lunch zit, en iedereen je ziet als een nieuweling, terwijl je eigenlijk ook jarig bent geweest.

Toen ik uiteindelijk thuis was wou ik nog even internetten, maar mijn Vodafone dongel laat me nogal vaak in de steek, of is het heel erg langzaam. Dus na enige frustratie ben ik maar gaan lezen. Toen ben ik nog bijna in slaap gevallen, maar dat kon niet want ik zou Marije ophalen. Daarvoor ben ik nog even langs Marly geweest om te vragen wat voor internet provider zij had, omdat ik die ook wou nemen, want zij zei dat ze geen problemen had, en dat Vodafone inderdaad de slechtste was. Nu heb ik die van haar mogen overkopen. Dus ik heb een goede verbinding, en volgens haar kan ik hier ook mee Skypen, dus ik ben er wel heel erg blij mee! :)

Verder heb ik Marije van het werk gehaald, en hebben we nog even iets in het stadje gekocht en zijn daarna ook naar huis gegaan. Nu is het gewoon lekker thuis op de bank zitten, tv kijken. En ik ga zo nog even met Margareth Skypen. Die gaat even naar papa en mama toe, zodat we kunnen Skypen! :D

Volgens mij begint mijn waarbenjij.nu zo langzamerhand op een dagboek te lijken. Ik hoop dat het niet vervelend lezen word, en dat het niet gaat vervelen. Morgen Londen. En ik denk dat er zaterdag wel weer een update komt!

Liefs en een zoen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Stratford-upon-Avon

Anmarie

Actief sinds 22 Maart 2011
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 18114

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 14 April 2013

Minor in Zuid-Afrika

20 Maart 2011 - 13 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: