Nog 270 tot kerstmis! - Reisverslag uit Stratford-upon-Avon, Verenigd Koninkrijk van Anmarie Germs - WaarBenJij.nu Nog 270 tot kerstmis! - Reisverslag uit Stratford-upon-Avon, Verenigd Koninkrijk van Anmarie Germs - WaarBenJij.nu

Nog 270 tot kerstmis!

Door: Anmarie Germs

Blijf op de hoogte en volg Anmarie

29 Maart 2011 | Verenigd Koninkrijk, Stratford-upon-Avon

Vandaag was mijn tweede dag vrij. Ik heb in de ochtend hard gelopen. Ik ben langs een wandelroute gelopen. De route liep langs The Avon. De route was 3,5 miles, Dat is ongeveer 5,6 kilometers. Ik vind het best goed van mezelf dat ik het heb gedaan. Ik ben een uur weg geweest. Het was wel fijn om even te sporten. Het weer was goed, de zon was zelfs nog even aanwezig. De omgeving van The Avon is mooi om te zien. Ze hebben hier ook een race baan voor paarden races. Als er een keer races zijn hier, dan wil ik eigenlijk wel een keer kijken als dat kan.

Marije was om 12 uur vrij, en toen ze thuis was hebben we onze nieuwe TV een plekje gegeven. Het was eerst nog even zoeken waar de antenne aansluiting was. We hebben een paar dingen aan de kamer indeling aangepast. Toen we de tv aanzette kwamen we er al snel achter dat er niet veel zenders op zaten. Na wat zoeken, bleek ook dat er ook geen andere mogelijkheid is. Maar het is wel leuk dat we tv hebben. We kunnen nu tenminste nieuws kijken. En als we geluk hebben komt er een leuke film op een van de zenders.

Daarna zijn we de stad in gegaan. Eerst zijn we naar het Royal Shakespeare Company geweest. Ik heb kaarten gekocht voor Macbeth, voor 5 mei. Papa en mama komen van 4 mei tot en met 8 mei. Dan gaan we met zijn drieën naar het theater. We zitten dan op de ‘’Upper circle’’. Dus pap, na een vlucht denk ik dat je daar ook wel kan zitten! ;) Haha!

Daarna hebben Marije en ik rond gelopen in de stad. Zijn in verschillende winkels geweest. We hebben een milkshake gehaald bij Moo Moo’s. Dat is een winkelte met milshakes en smoothies met echt ontzettend veel smaken. We wouden nog naar het geboorte huis van Shakespeare, maar daar waren we net te laat voor. Dus zijn we maar verder in het stadje gaan lopen. Misschien een leuk weetje, maar het is nog 270 dagen tot kerst. Er is in Stratford een kerst winkel. Het is echt onvoorstelbaar hoe veel kerst spullen je in een winkel kan krijgen. Het is raar om in zo’n winkel rond te lopen, terwijl het nog helemaal niet in de buurt van kerst is.

Daarna hebben Marije en ik boodschappen gedaan en zijn we lekker naar huis gegaan. Voor de verandering gaan we nu thuis eten koken. Eindelijk even een fatsoenlijke maaltijd met groente. We hebben ook fruit gekocht, en onze koelkast werkt ook dus ook wat yoghurtjes en melk.

Even het verhaal over de koelkast. Ik heb gister met Jerry, die bij ons in het appartement woont, gepraat. Hij heeft me wat dingen uitgelegd. En dus ook dat de koelkast niet kapot was, zoals wij dachten. Hier in Engeland hebben ze naast de stopcontacten een schakelaar voor de stopcontacten. Deze zaten ook naast de stekker van de koelkast. Deze hadden Marije en ik ook op ‘’on’’ staan. Maar er was schijnbaar nog een andere schakelaar boven het aanrechtblad. Deze schakelaar was dan ook weer voor de stopcontacten. Deze staat nu ook op ‘’on’’, dus wij hebben een koelkast! :)

Verder hebben we een rustige avond. Ook weer redelijk optijd op bed, want ik heb morgen weer een gebroken dienst. Morgen weer om 7 uur beginnen, tot 12 uur. En daarna van 18 uur tot 23.30. In mijn vrije tijd gaan Marije en ik wel naar het geboortehuis van Shakespeare.

Liefs! xx

  • 30 Maart 2011 - 17:59

    Margareth Sr:

    Hoi An,
    Mooi dat je de kaarten al besteld hebt. Ben echt nieuwsgierig. Jullie zijn er natuurlijk al geweest. Ik zal het boek meteen gaan lezen als het er is. Veel plezier en tot het volgende bericht. Kan merken dat ik net voor school bezig ben geweest. Heb dit keer in het nederlands geschreven.

  • 30 Maart 2011 - 18:12

    Zwaor Vergrelde Pap:

    Belachelijke opmarking. Asof ik bang in een vliegtuug weden zul> Of op een plekkie in een schouwburg. Ik heb regeld dat het vliegtuug niet hoger as twei meter van de grond komt. En MacBeth is met de ogen dicht ok fantastisch.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Stratford-upon-Avon

Anmarie

Actief sinds 22 Maart 2011
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 18112

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 14 April 2013

Minor in Zuid-Afrika

20 Maart 2011 - 13 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: