Week 4! - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Anmarie Germs - WaarBenJij.nu Week 4! - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Anmarie Germs - WaarBenJij.nu

Week 4!

Blijf op de hoogte en volg Anmarie

02 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Alicedale

Hee iedereen!

Weer even een verhaaltje van mijn kant. Ik hoop dat daar de temperatuur al een beetje omhoog is gegaan. Het is hier in iedergeval nog steeds mooi weer. We hebben donderdag en vrijdag iets minder weer gehad met ook wat regen. Maar dat is ook wel een aangename afkoeling.

Tot en met woensdag stond onze week eigenlijk wel in het teken van ons tussentijdse tentamen. De dagen bestonden daarom ook wel uit lessen en leren. Ik heb wel een goed gevoel over het tentamen. Na het tentamen zijn we naar Port Alfred vertrokken. Daar was een mid module braai. We waren optijd vertrokken om nog even gebruik te kunnen maken van het internet, en om 6 uur zou de braai beginnen. Onze docenten waren niet echt enthousiast over de braai. Maar we hebben een leuke avond gehad. Het was er gezellig, en er kwamen ook veel mensen langs. Helaas moesten we weer rond 9 uur terug naar Madolo’s, omdat we toch nog ander half uur moesten rijden.

Donderdag zijn we naar de Taxidermie in Alicedale geweest. Hier worden de dieren opgezet die door jagers zijn geschoten, en het graag als een trofee mee naar huis willen. Het is wel bijzonder om te zien hoe het word gedaan, maar de geuren die daar hingen, waren toch wel wat minder. Het was een kort bezoekje, en terug op Madolo’s zijn we nog even bezig geweest met onze module opdracht. En de avond stond in het teken van Joost zijn verjaardag! We hebben de braai weer aangestoken, en gezellig met zijn alles gegeten. En natuurlijk is de avond weer geëindigd met een bezoekje aan Louis.

Vrijdag was daarom ook een brak dagje. Maar na de workshop in de ochtend zijn we naar Grahamstown vertrokken om daar de huur auto’s op te halen. Vanaf daar zijn we naar Hogsback vertrokken. Joost, Pieter, Marjel en Bo gingen direct heen, en ik ben met Roxanne mee gereden via Port Alfred om Laura op te halen. Doordat wij via PA moesten, hadden wij ook een andere route naar Hogsback. We hebben de route gevolgd die Roxanne haar telefoon aangaf. Maar dat was misschien niet zo slimme keuze geweest. Van een prima weg zijn we op een hobbel gatenkaas weg uitgekomen. En daar bestond onze reis eigenlijk voornamelijk uit. Hierdoor konden wij niet hard rijden, en heeft onze reis ontzettend lang geduurd. De andere waren rond 4 uur in Hogsback aangekomen, en wij waren er om 8 uur/half 9. We hadden wel gedacht er voor het donker te zijn, maar helaas was dat niet gelukt. Onderweg hebben we ook nog een lekke band gehad, wat mij trillend langs de weg heeft doen staan. Maar gelukkig kwamen er twee lieve mannen om ons te redden.

Vandaag zijn we een 4 uur durende wandeltocht gaan maken. Het is hier zo ontzettend mooi! Echt onvoorstelbaar. We zijn 5 kilometer door het bos gelopen, langs 3 watervallen. En de laatste was toch echt alle moeite waard. Ik denk wel dat we morgen de benen voelen. Verder staat er voor morgen nog niet veel in de planning. We gaan in iedergeval in Grahamstown eten om nadat we de auto’s hebben ingeleverd. En daarna weer terug naar Madolo’s.

Verder nog even een nieuwtje. Ik heb een Zuid-Afrikaanse simkaart gekocht. Dit betekend dat ik weer internet op mijn telefoon heb, en dus via mijn Nederlandse what’s app te bereiken ben. En voor de liefhebbers van mijn Zuid-Afrikaanse nummer, stuur maar even een mailtje, of een Facebook berichtje. Mijn ouders hebben het nummer al in hun bezit.

Tot het volgende verslag!
Liefs! xx

  • 03 Maart 2013 - 18:52

    Oma :

    HARTELIJKE DANK VOOR JE MOOIE REISVERSLAG. iK GENIET ER VAN . HEB OP HET OGENBLIK BEZOEK VAN ALBERT EN MARJA EN DIE HELPEN ME EVEN BIJ DEZE REACTIE. HET WEER WORDT HIER AL WAT BETERE EN WARMER. BIJ JOU ZAL HET HET WEL AL EEN STUK WARMER ZIJN.
    MARY IS VORIGE WEEK UIT OEGANDA TERUG GEKOMEN EN IS DAARNA DIRECT MET MANFRED OP WINTERSPORT GEWEEST.VANMORGEN HEEFT ZE MET ME GEBELD. ZE HADDEN EEN MOOIE VAKANTIE GEHAD EN MARY IS AL WEER EEN BEETJE GEWEND AAN DE TEMPERATUUR HIER.
    BIJ ONS BLOEIEN DE SNEEUWKLOKJES AL WEER EN MAMA IS HIET VRIJDAG OOK NOG EVEN GEWEEST.
    hENK EN MAGDA ZIJN VANDAAG NAAR ELS OM HAAR VERJAARDAG TE VIEREN.
    VEEL LIEVE GROETEN UIT BARGER-OOSTERVELD VAN OMA, ALBERT EN MARJA.

  • 03 Maart 2013 - 18:56

    OMA:

    MOOIE KAART VAN JE GEKREGEN VAN JEFFREY'S BAY. HARTELIJKE DANK HIERVOOR. KRIJGT EEN MOOI PLEKJE IN MIJN KAMER.

    LIEVE GROET OMA.

  • 03 Maart 2013 - 21:48

    W Shceltens:

    lieve Anmarie
    wat weer een leuk verslag. we genieten er elke keer weer van.
    Het is niet voor te stellen dat je al op de helft zit. geniet de laatste periode maar extra, de tijd is zo om.
    hier is alles goed. de rest lees je wel op de kaart.

    lieve groeten en een dikke kus van Wim en minie

  • 05 Maart 2013 - 14:46

    Geertje:

    Hallo Anmarie

    Dank voor je mooi reisverslagen, ze geven een aardig beeld van wat je allemaal meemaakt. Een lekke band in de bush van Zuid Afrika lijkt me niet je meest prettige ervaring.
    Alweer bijna op de helft van de 10 weken, het gaat snel denk ik vooral als je allemaal van die leuke dingen doet, geniet vooral nog even van die laatste weken.
    Vanaf gisteren kunnen we hier ook weer lekker buiten genieten van de zon, dat is ook wel nodig, veel mensen zijn verkouden of hebben de griep.


    Ik ga nu weer lekker in de tuin werken op m'n vrije dag.

    Lieve groeten van Jaap en Geertje





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Alicedale

Anmarie

Actief sinds 22 Maart 2011
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 18086

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 14 April 2013

Minor in Zuid-Afrika

20 Maart 2011 - 13 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: