Aangekomen - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Anmarie Germs - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Anmarie Germs - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Blijf op de hoogte en volg Anmarie

05 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hee allemaal!

Hier het eerste berichtje vanuit Zuid-Afrika! Ik ben dus goed aangekomen, en heb nu even een momentje internet. Mijn vlucht naar Zuid-Afrika ging goed. Wel met twee vluchten vertraging gehad, maar ik ben er gekomen. Het is alleen wel een lange zit, die alleen niet altijd even leuk is. Ik had de meeste moeite met het wachten voor de overstap op Dubai. Het laatste stuk ging daarin tegen erg snel. Op het vliegveld in Port Elizabeth was een van de twee docenten om ons op te halen. We waren met zijn zessen, en vijf anderen waren al in Madolo’s (Onze thuisbasis voor 10 weken). Na wat boodschappen gingen we ook onderweg naar Madolo’s.

Helaas helaas helaas! Het regende toen we aankwamen. En dat heeft het eigenlijk de rest van de dag gedaan. Maar de temperatuur was wel prima. Inmiddels ben ik al verbrand in mijn hals. Ik heb maandag van half 5 tot 6 in de zon gezeten. Dus ik denk dat zonnebrand een goede vriend van me zal worden, de zon is wel erg sterk. Maandag was ook de eerste dag met zon. En het zag er maandag nacht ook veel belovend uit voor dinsdag. Een prachtige heldere sterren hemel. Ongelofelijk hoe veel sterren je hier ziet!

Eenmaal op Madolo’s aangekomen hadden we al giraffen gezien. Helaas waren de ramen van de auto beslagen en konden wij achterin niet veel zien. En vind ik de omgeving altijd mooier als de zon schijnt, dus de regen was wel jammer voor onze aankomst. We kwamen om half 6 aan, en gingen ook al om 6 uur eten. We hebben hier een strak schema, 8-9 ontbijt, 1-half2 lunch, 6 uur avond eten. Tijdens het eten de rest van de groep ontmoet, en het is een leuke groep. Verder was ik die avond wel redelijk moe van de reis, dus ik heb een film gekeken en ben naar bed gegaan.

Het bereik is hier trouwens laag tot grotendeels (98%) van de tijd helemaal niets. Dus heel bereikbaar ben ik niet. Maandag ben ik met een paar de berg op gelopen, waar we bereik hadden, en daar even een smsje verstuurd. En verder in Alicedale zelf wel bereik, waar we maandag waren. Maar als ik niet snel reageer, komt het omdat ik het nog niet heb ontvangen, of niets terug heb kunnen sturen.

Volgens mij is dit echt een verhaal van hot naar her. Maar dan weten jullie wel een beetje wat me bezig houd. Maandag hebben we ’s ochtends een introductie gehad, over wat we kunnen verwachten, en na de lunch zouden we naar het Born Free project in Shamwari Game reserve gaan, maar omdat daar niemand aanwezig was, zijn we naar de townships van Alicedale gegaan, en hebben daar een tour gekregen. Om te zien hoe de mensen daar leven is ongelofelijk. Ze hebben het gewoon niet zo goed. Maar ze zien er zo blij uit, en zijn ontzettend vriendelijk. Kinderen die als vermaak in een krat zitten, en elkaar vooruit laten duwen, als een soort slee over de straat. Echt, dan zijn wij verwend, en we klagen over luxe problemen. Maandag avond hebben we met zijn alleen bij een kampvuur gezeten, want het werd toch wel redelijk fris.

Dinsdag, vandaag dus, hebben we een les gehad over Zuid-Afrika, en zijn nu in Port-Alfred. Hier doen we nog een township tour, en hebben we een traditional food tasting. Verder is er nog een fair waar we informatie kunnen opdoen voor uitjes die je kunt doen, en dingen erom heen. Er staat ons nog ontzetten veel te wachten, en we zullen zo wie zo veel zien!
Dit is in iedergeval mijn eerste berichtje voor zover. Hebben jullie weer wat te lezen! ;)

Heel veel liefs vanuit Zuid-Afrika!

P.S. Het is hier vandaag lekker warm en zonnig! Het uitzicht hier in Port-Alfred is prachtig!

  • 05 Februari 2013 - 13:01

    Corine:

    Hoi Anmarie,
    Fijn dat je goed bent aangekomen!!! Leuk om je zo te volgen.
    Ben erg benieuwd naar de komende reisverslagen.
    Hoop dat je een leuke groep hebt waar je gezellige dingen mee kan doen.
    Hier alles ok, mijn voetje gaat de goede kant op.

    Veel liefs,
    corine

  • 05 Februari 2013 - 16:12

    Je Pap:

    Hé wichie. Bedankt veur je verslag. Het klinkt goed en het is gewoon ok hiel goed um even van je te heuren. Gieniet van alles en zeker van het weer, want hier is het bagger! Kold, regen, natte snei enz.
    Gistern was ik op de fiets en bin tot op het vel natregend. Vandaag heb ik te veul ofspraken boeten de deur en bin gelukkig niet met de auto. Gistern was Anno jaorig. Wieder giet alles hier zien gewone ganggie.
    Ik kiek oet naor je volgende bericht. Dikke smok en goedgaon.
    P.

  • 05 Februari 2013 - 18:40

    M:

    Hoi An,
    Je pap is vandage dus wal met de auto. Ik heb vandage weer met Tiny scheuvelt. Wal apart daj veurige week nog met west bunt en nou daor in de zunne zit. Heb net zein dat het morgen nog mooier wordt.
    Huil veul plezier daor en geniet der van. Bun echt wal een beetie jalours op je.
    Bun beneid naor je eerste foto's op facebook.
    Ik probeer te ontdekken waor as jullie gebouw stiet, mor kan het niet vinden. Zo te lezen lig het boeten Alicedale.
    Bun beneid naor je volgende verhaal. Dikke smok en tot de volgende keer.

  • 06 Februari 2013 - 11:19

    Oom Herman:

    hallo anmarie, ik ben bij oma. oma heeft net je eerste bericht gelezen. ze vond het erg leuk en wenst je heel veel plezier de komende tijd! ik heb geprobeerd google earth te downloaden om je omgeving daar te laten zien, maar dat is nog niet gelukt: elke keer als ik binnen google earth nu een opdracht geeft schakelt de computer zich uit en weer aan: nu eerst maar uninstall. groetjes down under ( al is het niet australie)

  • 07 Februari 2013 - 20:41

    Wim En Minie:

    lieve Anmarie
    wat een leuk verslag. fijn dt je reis goed verlopen is.
    wat leuk dat je direct al giraffes ziet, zo zul je nog wel veel meer zien geniet er van het is zo voorbij.
    hier is alles goed. gisteravond uit eten geweest met de vroege zwemmers, wim mocht niet mee was er ook niet rouwig om. Nederland moest voetballen en kon hij rustig kijken. vandaag was Noa hier en morgen komt ze ook weer een poosje. Grianne en Renee waren hier net nog even. Reenee had zich een zomerjas gekocht moest ze even showen. Het is hier koud weer het vriest weer en overdag winterse buien. wij hebben nog geen zonnebrandcreme nodig eerder vaseline tegen de kou.
    lieverd wij wensen je veel plezier en tot mails dikke kus en liefs van ons

  • 08 Februari 2013 - 13:42

    Geertje:

    Hoi Anmarie
    Fijn dat we even iets van je horen. De reis, waar je wel een beetje tegenop zag is gelukkig goed verlopen. Krijgen we ook nog foto's te zien of is dat een beetje moeilijk. Geniet in ieder geval van die hele andere wereld. En loop vooral zo af en toe die berg op.
    Lieve groeten van Jaap en Geertje


  • 09 Februari 2013 - 14:45

    Henk En Magda:

    Hoi AnMarie,
    Mooi om je berichtjes te lezen. Eerste week is alweer voorbij. Dus veel genieten want voor je het weet is het alweer voorbij.
    En lekker genieten van het mooie weer. Hier wintert het gewoon verder. En in april neem je dat mooie weer mee hier naartoe.

    groetjes, Henk en Magda

  • 09 Februari 2013 - 20:08

    Albert En Marja:

    Ha die Anmarie, erg leuk om je eerste verslag te lezen. zijn bij oma en ze vertelde dat we dit echt even moesten zien ;-))
    we gaan vaker naar oma.....om je te volgen......;-) WAT EEN PRACHTIGE ERVARING, VERGEET NIET TE GENIETEN.
    DE CAPSLOCK BLIJFT HANGEN,SORRY.
    LIEFS VAN ONS UIT BARGEROOSTERVELD,
    OMA, ALBERT EN MARJA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Anmarie

Actief sinds 22 Maart 2011
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 18074

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 14 April 2013

Minor in Zuid-Afrika

20 Maart 2011 - 13 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: