Big five, check! - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Anmarie Germs - WaarBenJij.nu Big five, check! - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Anmarie Germs - WaarBenJij.nu

Big five, check!

Blijf op de hoogte en volg Anmarie

16 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Alicedale

Heeee mensen van het goede leven!

Even een kort berichtje weer uit Zuid Afrika! Ik ben de laatste twee weken van de korte berichtjes. Dat komt omdat ik vergeet voor ik weer internet heb een verhaal voor jullie te schrijven, en ook omdat ik weer een relatief rustige week heb gehad.

Vandaag zijn we in Grahamstown. Even boodschappen doen, snel internetten. Dus geen bijzondere dingen dit weekend. En dat was merendeel van deze week ook. Naast de lessen bezig geweest met de opdrachten voor school. Maar we zijn ook wat leuke dingen gaan doen. We zijn woensdag wezen vissen. Ik ben er achter dat het niet mijn ding is. Ik heb meer vishaakjes verloren dan de kans dat ik überhaupt iets zou vangen. Maar het was wel gezellig om met de groep even weg te gaan. En een van de heren heeft 3 vissen gevangen, dus het was mogelijk! ;)

En dan donderdag. Zoals die titel zegt, ik heb nu de big five gezien! We zijn donderdag naar Shamwari geweest om daar een game drive te maken. Ons doel was een neushoorn zien, want dan was de big five compleet. Ik zat in de middag groep, en toen de ochtend groep thuis kwam met de mededeling dat zij geen neushoorns hadden gezien was de hoop al een beetje weggezakt. Iedereen verwachte dat ze meer in de ochtend zouden zien dan de middag vanwege de warmte. Maar wonder boven wonder, wij hebben de neushoorn gevonden. En we hebben er niet 1 gezien, maar in totaal 9! Echt zo zo mooi! Ik vind het echt prachtige dieren. We hebben eerst een groep van 4 gezien, en later van 5.

Eigenlijk was dit de high light van deze week, en ik heb er echt van genoten! Aankomende week gaan we in de natuur overnachten. Dus ik ben benieuwd hoe dat zal zijn. We zouden misschien in Addo Elephant Park overnachten, maar helaas was dat vol geboekt. Dus nu gaan we ergens anders slapen. Verder zullen we bezig moeten met onze school opdrachten afmaken, en naar het einde toewerken.

Het is dus even een snel kort berichtje, en het belangrijkste het gaat goed hier, en vermaak me nog steeds goed! Het liefst zou ik jullie dit allemaal willen laten zien! En dan bedoel ik niet alleen via de foto's.

Liefs! xx

  • 16 Maart 2013 - 20:17

    Oma Kocks:

    Ha die Anmarie,( hier marja). we schrijven even een reactie voor Oma.ze zei als reacties op je mail:.. Heerlijk dat je er achter bent je geen talent hebt om vis te vangen........... maar vast wel vele andere talenten ;-))
    Geniet van je verhalen en fijn dat je the Big Five nu kunt afvinken ;-)
    Ik (oma) ga graag een keertje mee hoor Anmarie, ik wil wel !! wie er betaald?..... Zoete Lieve Gerrit ??
    Vandaag met mama naar de verjaardag van Menno geweest. Sigrid wordt al een hele "dame".
    eerst zouden we niet gaan en daarom waren Albert en Marja hier gekomen. nu even gezellig koffie drinken.
    KAARTJE VAN OMA IS ONDERWEG.......maar alvast nu al een prachtige verjaardag toegewenst.
    Anmarie noog heel veel spannende avonturen en tot n volgende mail.
    liefs uit Barger Oosterveld van Albert ,marja en je lieve Oma

  • 16 Maart 2013 - 22:17

    Mama:

    Hoi An,
    Mooi daj je je nog steeds zo goed vermaakt. Ik hoop dat zoete Gerritje dat veur ons zöl willen betalen. Mor goed, heb ok gien vekansie op de juuste tied. Dus we moet het mor bewaren veur later.
    Veul plezier de leste 4week. Bun beneid hoe de overnachting gaat. Dat leest we vast nog wal. Dikke smok mama

  • 18 Maart 2013 - 11:05

    P:

    Hé wichie,

    Mooi daj het nog aal stief naor 't zin hebt.Tied vlög. Je bint al weer dik over de helft. Eigenlijk kuj nou ok wal al naor hoes, want je hebt de Bif Five ja zien :). Je bint ok wal in de allerbeste tied in Zuud-Afrika, want het weer is hier nog altied onveurstelbare bagger. Het is meugelijk dat het vandaag en mörgen even wat minder kold wordt, maor in de tweede helft van de week kriew weer nachtvörsten en te kolde dagen. Vleden week he'k hielemaol niet fietst. Vandaag toch maor weer op mien stalen ros, want ik geleuf dat het nooit weer zummer wordt. Ofgezien van de weerellende he'k ok aal meer scholderellende. Over twee week moe'k naor een orthopeed, want der mot nou eindelijk maor ies meer actie undernummen worden. Ik heb nou lang genog nachtelijke journaals keken.

    Paosen nadert met rasse schreden. En een week later gaot mam en Jan naor Madrid. Gelukkig verveel ik mij niet.

    Hiel veul plezeer nog daor.

    Pap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Alicedale

Anmarie

Actief sinds 22 Maart 2011
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 18077

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 14 April 2013

Minor in Zuid-Afrika

20 Maart 2011 - 13 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: