Week 3! - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Anmarie Germs - WaarBenJij.nu Week 3! - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Anmarie Germs - WaarBenJij.nu

Week 3!

Blijf op de hoogte en volg Anmarie

23 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Alicedale

Heee allemaal! 

Weer een berichtje vanuit het zuiden! Vandaag weer even naar Port Alfred, dus ook even een momentje om iets voor jullie te plaatsen. Het was weer een leuke week, en veel leuke dingen gedaan! Ik zal bij het begin beginnen!

Zondag zijn we in de buurt van Jeffery’s Bay met de groep naar een zwemgat geweest. Daarvan staan ook foto’s op Facebook. Het was zo’n mooi zwemparadijsje in de natuur. De eigenaren vragen een kleine vergoeding, maar dan heb je ook wat. Er was een kabelbaantje waarmee je in het water kon gaan, wat een aangename temperatuur had. Vanaf daar zijn we weer naar Port Alfred gereden. Daar hadden we nog een paar uur voor we met de taxi weer terug zouden gaan naar Madolo’s. Om 8 uur hadden we de taxi gereserveerd, dit hadden we vrijdag geregeld toen hij ons naar Port Alfred had gebracht. Maar ik was een beetje huiverig of het wel goed zou komen dus het telefoon nummer nog gevraagd. En waar ik dus bang voor was, om half 9 nog steeds geen taxi. Dus hebben we gebeld, en had die taxichauffeur een excuus. Daar stonden we met zijn alleen te wachten, en graag naar huis te willen! Het taxibedrijf van Stenden heeft ons uit de nood geholpen, en ons naar huis gebracht. We waren uiteindelijk later terug dan gepland, maar het koste maar 200 Rand in totaal, in plaats van met de andere taxi 120 Rand per persoon.

Toen begon lesweek nummer 3. Wel met opstart problemen na het weekend. Kon wel even wat slaap erbij gebruiken. Maandag had ik maar 1 lecture, en dat was maar goed op een verschrikkelijk warme dag. Dinsdag was het weer alleen omgeslagen, en heeft het na het avond eten veel geregend. Wel een fijne afkoeling van de temperatuur, maar niet waar we op hoopten.

Woensdag was een geweldige dag. Dat is ook wat het hier ontzettend gaaf maakt! Om half 9 zijn we vertrokken naar de Daniel Cheetah Breeding Farm vertrokken. Hier mochten we een Cheetah aaien! Helaas hadden ze geen welpjes, maar dat nam niet weg dat het een goede organisatie is, en veel mooie katachtige hebben. Vanaf de Breeding Farm gingen we door naar een Reptor and Reptile Centre in Addo. Dit was een mooie kans om iets te doen, waar ik niet echt om sta te springen. Ik heb een slang op mijn schouders gehad, brr.. Eerst kreeg ik een grote, wat me toch wel de kriebels gaf. Later nog even met een kleinere gestaan, waarbij ik wel ontspannen kon staan, en eigenlijk niet vervelend of erg was. Ook hebben we een Meerkat mogen vasthouden, dat zijn toch leuke dieren!

Donderdag was een van de groep jarig, Sylvia. Na een normale schooldag zijn we haar verjaardag gaan vieren met een Braai, en om 9 uur naar Louis Pub geweest. Dat is echt een memorabele avond, en heeft vrijdag ochtend voor leuke verhalen gezorgd. Ik was geen onderdeel van de verhalen, maar ik heb ze wel allemaal mogen zien gebeuren! Wat over het algemeen nog veel beter is! Deze memorabele avond heeft er wel voor gezorgd dat het vrijdag heel rustig was. Iedereen was op zijn eigen kamer, aan het slapen, film kijken. Ik heb er nog een redelijke productieve dag van gemaakt, maar er is nog veel te doen. We hebben woensdag een tussen tentamen, en verschillende opdrachten in te leveren.

Volgende week hebben we een rustige week qua lectures en workshops, maar helaas ook geen nog praktijk uitje gepland. Maar we hebben genoeg te doen, dus ik denk niet dat we ons zullen vervelen!

Hoe gaat het daar allemaal? Het weer al wat beter?

Liefs! xx

  • 23 Februari 2013 - 11:52

    W Shceltens:

    hallo Anmarie.
    geweldig wat een ervaring. slangen om je nek al deden we je het niet na en al die andere dieren die je ziet
    dit is een ervaring die niemand je ooit weer afpakken kan. en wat hetbweer betreft het is erg koud. net het tegenover gestelde als bij jou. Ik heb de kaartjes verstuurd, dus ik vertel niet meer over ons. dat lees er wel als de kaarten er zijn.
    een dikke kus en lieve groetjes van Wim en Minie

  • 26 Februari 2013 - 16:10

    Jan :

    Wat is er die donderdagavond allemaal gebeurd?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Alicedale

Anmarie

Actief sinds 22 Maart 2011
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 18079

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 14 April 2013

Minor in Zuid-Afrika

20 Maart 2011 - 13 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: