Eerste week - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Anmarie Germs - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Anmarie Germs - WaarBenJij.nu

Eerste week

Blijf op de hoogte en volg Anmarie

10 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Alicedale

Lieve familie en vrienden!

Allereerst iedereen bedankt voor de leuke reacties! Leuk om allemaal te lezen. Verder heb ik gister ook foto’s op Facebook gezet. We zijn een nachtje in Port Alfred, dus ik heb even kunnen genieten van het internet. Dus ook nog even een nieuw verslag online. Deze is vrij snel achter die van dinsdag aan. Maar op het volgende verslag zouden jullie even moeten wachten denk ik.

Woensdag was een gewoon schooldagje. We zijn begonnen met een les over de verschillende dier soorten. En in de middag hadden we onze eerste Problem Based Learning (PBL) les. Verder tussen de lessen door zitten we veel in de tuin, te lezen en genieten van de zon. Donderdag hadden we nog een les met een aanvulling op de verschillende diersoorten. Tijdens de lunch die dag kwam onze docent het weekend doornemen, en keken we allemaal naar hem. Toen zei hij in een keer olifant, en iedereen was binnen een seconde omgedraaid! Daar stond een jong mannetje in onze achtertuin. Wel met een hek ertussen hoor. Hier hebben we met zijn alleen minimaal 5 minuten naar staan kijken. Daarna was het tijd om naar Born Free te gaan. Dit is een organisatie binnen Shamwari Game Reserve waar katachtige weer in het wild worden gelaten, nadat ze bijvoorbeeld in een circus hebben geleefd. Hierdoor kunnen de dieren niet volledig in het wild, dus krijgen ze wel eten en hoeven ze niet te jagen. Daar hebben we leeuwen en een luipaard gezien. Echt mooie dieren!

Vrijdag begon voor ons het weekend al. We zouden in eerste instantie naar Port Alfred gaan voor een boot tocht. Maar die is verplaatst naar vandaag. Ondanks dat zijn 8 van de groep al naar Port Alfred gegaan, en zijn Bo, Marjel en ik thuis gebleven. Daar hebben we even in het zwembad gelegen, en zijn we ook nog even bezig geweest voor PBL. Zaterdag ochtend om half 8 gingen wij ook naar Port Alfred. Jacques, onze docent, die had een cricket wedstrijd hier in de buurt, en we mochten met hem mee rijden. In Port Alfred hebben we wat spulletjes gekocht en zijn we naar school gelopen. Daar hebben we weer wat voor PBL gedaan, maar eigenlijk voornamelijk contact gehad met Nederland. Na de lunch zijn we met zijn allen naar het strand gegaan. We hebben met zijn zessen gegeten bij Links. Waar we door het weer iets langer zijn gebleven, omdat het regende. Toen de regen minder was zijn we terug gelopen naar onze kamers. Daar heb ik even met Catharina, die net terug is uit Suriname, en met Marten geskyped. Omdat we in Port Alfred slapen hadden we geen geweldige bedden. Ook kwam er nog eens bij dat het door de regen niet heel erg is afgekoeld ‘s nachts, wat het aardig warm maakte.

En nu zitten we weer in de schoolkantine. We gaan straks ontbijten, en om 10 uur pendelen er busjes naar de boot. Om 2 uur gaan we weer terug naar Madolo’s. En beginnen we aan week twee! Volgende week gaan we een bushwalk maken, en zullen we ook meer dieren zien. Althans daar ga ik vanuit!

Iedereen thuis een hele fijne week. En tot het volgende internet momentje! Ik kan niet beloven dat het volgend weekend zal zijn. Het is nog even afwachten wat we met de groep op de planning hebben staan!

Liefs!

  • 10 Februari 2013 - 13:03

    M:

    Hoi An,

    Mooi om weer een vervolgverhaol te lezen. Veul plezier met de boottocht en de kommende week. We markt wal wanneer het je lukt um weer een verslag te schrieven.

  • 10 Februari 2013 - 13:31

    Pap:

    Mooi. Bliede met het verslag. Toedeledoki en genietse verder.

  • 14 Februari 2013 - 16:53

    Oma:

    Ik heb je verslag net gelezen. iK VIND HET GEWELDIG DAT MIJN KLEINKINDEREN ZO VER KOMEN EN DAAR GEBRUIK van maken. Ik kijk naar de dieren op de televisie, en jij kunt ze in het echt zien. verder gaat het hier goed.Ik heb een mooie fazantenhaan in de tuin. Ik strooi wat voor de vogels, dus ik heb ook wel dieren. maar geen olifanten. hier ligt nog sneeuw en ijs op de vijver.
    Heel veel lieve groeten en nog een fijne tijd.
    Oma Kocks

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Alicedale

Anmarie

Actief sinds 22 Maart 2011
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 18081

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 14 April 2013

Minor in Zuid-Afrika

20 Maart 2011 - 13 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: